zullen wij nederlands spreken hier?

NT2 sinavi ve Inburgeringsexamen icin Testler alistirmalar, Soru ornekleri ve Dil okullari ve Arkadaslarin Tecrubeleri

Moderatör: sansli

Forum kuralları
Lutfen Forumun Sagligi icin Copluge donmemesi icin kurallara uyalim.. Aksi taktirde yazilariniz silinecektir.
*Konuya uygun baslik seciniz. ( yardim, lutfen, acil gibi baslik kullanmayin. )
*Arama yapmadan konu acmayiniz. Yazinizi Uygun konu basligi altinda aciniz. ( sinav oncesi, duyuru, kendinizi tanitin, alim satim )
*Bir kisinin yazisina Tesekkur etmek istiyor iseniz. Yazi yerine tesekkur dugmesine tiklayin.
Kullanıcı avatarı
2run34
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 726
Kayıt: 12 Nis 2009, 18:38
Turkiye_Sehir: tokat
Yabanci_Ulke: Alkmaardayım :-)

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen 2run34 »

Ik ben op 3 november 2009 naar nederland gekomen na 5 maanden ben ik voor mijn inburgering examen geslaagd. Nu doe ik de opleiding NT2 ik vind de lesstof erg moeilijk maar het gaat wel.Mijn vrouw is uitgerekent op 18 november we zijn in verwachting van een zoon. 8-)

Prettig Weekend Allemaal.
03 Kasım 2009 Hollanda dayım.
10 06 2010 Inburgering examen Geslaagd
17 06 2010 Rijbewijs ophalen
03 09 2010 5 yillik oturum.
30 09 2010 B2 tot C1 Cursus
10- 11 -10 Uniye basladim ( Hukuk fakultesi )
.

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nederlands »

Joeppie!Wat een leuke bericht 2run34! Nog laatste dagen verwachten en dan jullie een gouden bal krijgen! Ik hoop dat alles met uw vrouw en zontje goed gaat. Succes!

Kullanıcı avatarı
2run34
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 726
Kayıt: 12 Nis 2009, 18:38
Turkiye_Sehir: tokat
Yabanci_Ulke: Alkmaardayım :-)

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen 2run34 »

nederlands yazdı:Joeppie!Wat een leuke bericht 2run34! Nog laatste dagen verwachten en dan jullie een gouden bal krijgen! Ik hoop dat alles met uw vrouw en zontje goed gaat. Succes!

Dank je wel...
03 Kasım 2009 Hollanda dayım.
10 06 2010 Inburgering examen Geslaagd
17 06 2010 Rijbewijs ophalen
03 09 2010 5 yillik oturum.
30 09 2010 B2 tot C1 Cursus
10- 11 -10 Uniye basladim ( Hukuk fakultesi )
.

Kullanıcı avatarı
sansli
Ogretmen
Ogretmen
Mesajlar: 3177
Kayıt: 07 Şub 2008, 12:43
Turkiye_Sehir: turkiye
Yabanci_Ulke: hollanda-den haag

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen sansli »

nederlands yazdı:Sansli, dank u wel voor uw aandacht! Ik moet tot 2014 dat het mijn inburgeren diploma halen. Ik heb nog veel tijd maar voel ik echt zwaar op mijn rug. Voordat wil ik zo snel mogelijk hebben. En dan natuurlijk ga ik meteen naar paspoort aanvragen. Ik vind dat belangrijk want dit regering vond niet leuk nieuw en oud komers. misschien willen zij nieuwe strenge regels voor buitenlanders maken (en veel bezuinigingen) . Fijne weekeind iedereen!
Graag gedaan vriend/vrienden...ja natuurlijk heb je nog veel tijd maar als je zo snel diploma halen dan hoef je niet zo veel te denken over jouw toekomst...en natuurlijk kan je jouw nederlands paspoort halen dat is ook erg belangrijk voor komende tijden...
Ja je bent daar gelijk nieuwe regering is niet zo leuk voor buitenlanders...Daarom moeten wij zo snel bouwen onze toekomst...
en fijne weekend...
hollandadayim(2008-5)
ehliyetimi aldim(2008-12)
5yillik oturumumu aldim(2009-03)
ik had mijn inburgeringsdiploma gekregen(2009-12)
ik begin met niveauverhoging cursus...
Ik werk vrijwilligster als fietsdocent
Mbo opleiding Helpende zorg en welzijn 2011-09

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nederlands »

Mijn kinderen en mijn man hebben eigen nederlanse paspoorten behalve ik. Sommige douane-poorten bedoel ik Bulgaria en Serbia maken heel moeilijk toepassingen aan Turkse mensen met Turkse paspoort. Maar als je een nederlandse passpoort hebt dan hoef je niet te veel wachten , en hoef je niet elke keer geld betalen als een tip. Het is Jammer maar met Turkse passpoort reizen is moeilijk.

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nederlands »

Goedemiddag Allemaal!

Ik heb een algemeen nieuws over diabeet. Deze week is_dus 15 tot en met 20 november_ diabeet thema van meeste de apotheken in Nederland. Tijdens deze week kun je gratis een bloed suiker test in een deelnemende apotheek laten maken. Als u een verhoogd risico denk, bijvoorbeeld een familielid is suikerziekte (uw mama of papa), of ben je overgewicht, of ga je vaak naar plassen en heb je vaak dorst dan kun je voor een gratis bloedsuiker test laten meten. Veel mensen weet niet dat zij suikerziekte hebben. Je kunt op dit adresje welke deelnemende apotheken maken dit test in uw buurt zoeken : http://www.apotheek.nl/templates/bstSearch.aspx

Kullanıcı avatarı
sansli
Ogretmen
Ogretmen
Mesajlar: 3177
Kayıt: 07 Şub 2008, 12:43
Turkiye_Sehir: turkiye
Yabanci_Ulke: hollanda-den haag

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen sansli »

nederlands yazdı:Mijn kinderen en mijn man hebben eigen nederlanse paspoorten behalve ik. Sommige douane-poorten bedoel ik Bulgaria en Serbia maken heel moeilijk toepassingen aan Turkse mensen met Turkse paspoort. Maar als je een nederlandse passpoort hebt dan hoef je niet te veel wachten , en hoef je niet elke keer geld betalen als een tip. Het is Jammer maar met Turkse passpoort reizen is moeilijk.

Ik hoop je ook zo snel jouw nederlandse paspoort krijgen...Natuurlijk Nederlandse paspoort is altijd een plus (+)...Daarom ik denk iederen zelf paspoort moeten krijgen... ;)
hollandadayim(2008-5)
ehliyetimi aldim(2008-12)
5yillik oturumumu aldim(2009-03)
ik had mijn inburgeringsdiploma gekregen(2009-12)
ik begin met niveauverhoging cursus...
Ik werk vrijwilligster als fietsdocent
Mbo opleiding Helpende zorg en welzijn 2011-09

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nederlands »

Hartelijk Gefeliceteerd met jullie Offerfeest! ( we noemen ook schapenfeest). Ik wens jullie een fijne en gezellige feest dagen.

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nederlands »

Goede middag allemaal! Willen jullie op elke dag een schrijven oefening maken? Dit kan voor uw praktijk examen veel helper en het is altijd wel leuk om te Nederlands leren. Elke dag een opdracht, elke dag nieuwe woorden en zinnen! Ik wil eerst een opdracht geven en wacht ik jullie schrift producten. Natuurlijk kunnen jullie ook een opdracht geven.

Opdracht 1: Je gaat briefjes schrijven: b.v. naar school, omdat je zoontje ziek is,,

Amsterdam, 16-11-2010

Geachte Meneer H. Koopman
Ik ben moeder van Selim Gunbakan.
Hij zit in Groep3 en zijn juf is G. Zeenar.
Hij is vandaag ziek dus hij kan niet naar school komen.
Als hij beter gaat, kan hij morgen weer naar school.

Alvast bedankt.
A. Gunbakan

Dit was mijn voorbeeldbrief, ik wacht ook jullie schriften. Tot ziens!

crazy
Beginner
Beginner
Mesajlar: 4
Kayıt: 06 Ara 2010, 12:52
Turkiye_Sehir: istanbul
Yabanci_Ulke: Hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen crazy »

hallow dammes en heeren alles goed :P

Cevapla

“NT 2 & Inburgeringsexamen Sinavlari ve Dil Okullari..!” sayfasına dön