zullen wij nederlands spreken hier?

NT2 sinavi ve Inburgeringsexamen icin Testler alistirmalar, Soru ornekleri ve Dil okullari ve Arkadaslarin Tecrubeleri

Moderatör: sansli

Forum kuralları
Lutfen Forumun Sagligi icin Copluge donmemesi icin kurallara uyalim.. Aksi taktirde yazilariniz silinecektir.
*Konuya uygun baslik seciniz. ( yardim, lutfen, acil gibi baslik kullanmayin. )
*Arama yapmadan konu acmayiniz. Yazinizi Uygun konu basligi altinda aciniz. ( sinav oncesi, duyuru, kendinizi tanitin, alim satim )
*Bir kisinin yazisina Tesekkur etmek istiyor iseniz. Yazi yerine tesekkur dugmesine tiklayin.
eyup
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 11
Kayıt: 02 Ara 2007, 23:34
Turkiye_Sehir: istanbul
Yabanci_Ulke: utrecht

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen eyup »

Hoi allemaal!
Ik ben Eyup.Ik ben 1.5 jaar in Nederland en ik woon in Utrecht. Ik heb 1 jaar Nederlandse taal cursus gevolgd en ik heb in de Oktober staatsexamen 1 afgemaakt en ik ben voor 4 onderdelen geslaagd. Ik wil ook in dit jaar staatsexamen 2 doen. Ik denk dat het examen beetje moeilijk is.Daardoor heb ik me beetje tijd nodig om te voorbereiden. Ik hoop dat iedereen een examen kan slagen.

yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

hallo eyup
gefeciliteerd nog met je examen.ik heb ook staatsexamen I gedaan en heb gehaald alle onderdelen..nu ben ik verder met staatsexamen II..ik hoop dat alles gaat lukken..maar natuurlijk is examen 2 heel moeilijker dan 1.dat is gewoon niveau 4..
ben jij ook bezig met examen 2?ga je studeren dan na het examen?

eyup
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 11
Kayıt: 02 Ara 2007, 23:34
Turkiye_Sehir: istanbul
Yabanci_Ulke: utrecht

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen eyup »

Hoi yakamoz,

Ik ben ook bezig staatsexamen 2. Ik denk ook dat staatsexamen 2 moeilijk is. Ik ga volgende week mijn cursus stoppen en ik wil in de juni staatsexamen 2 proberen. Ik heb door mijn cursus genoeg Nederlands geleerd. Daardoor wil ik zelf leren. Als ik staatsexamen 2 slaag, dan wil ik niet studeren. Ik heb 4 jaar in mijn land universiteit (accountant) opleiding afgemaakt en ik heb 6 jaar als boekhouder ervaring. Ik ga eerste een leerbaan zoeken en ik kan een boekhoding cursus volgen. Ik heb een diploma als HBO. Ik denk dat dat genoeg is. En jij? Wat zou je kunnen doen? Wil je studeren of werken? Wat voor opleding afgemakt in jouw land?

yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

hallo eyup,
zoals ik zei,ik ben nu bezig met examen 2 en ga verder met nederlandse cursurs.ik denk ook dat ik het voor het zomer vakantie zou afmaken,maar de tijd is echt weinig voor examen 2..
ik ben pas in februari begonnen naar school met examen 2..als ik examen haal,(hopelijk:)),dan ga ik verder studeren.ik heb hier diploma als havo..ik wil economie opleiding volgen..als ik examen 2 haal,dan kan ik gewoon beginnen naar hbo..maar daar ben ik nog twijfel van..op dit moment is dat echt moeilijk.dat weet ik zelf maar ik wil ook dat proberen ..
ik hoop dat alles gaat lukken voor mij en iederen..succes allemaal daarmee...

10ur
Beginner
Beginner
Mesajlar: 1
Kayıt: 07 Nis 2008, 13:06
Turkiye_Sehir: antalya
Yabanci_Ulke: hollanda-amsterdam

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen 10ur »

hallo allemaal!
Ik ben onur uit turkije.nu ben ik in nederland maar binnen kort ik en mijn vrouw gaan naar belgie verhuisen.Ik ben al 2 maand in nederland,ik wil graag mijn nederlands verbeteren maar als jullie weten het is best moelijk een nieuwe taal om te leren als je een starter ben,maar wel je moet beetje forcen toch ;) veel succes met je leven en met leren,tot ziens,

mehmet1978
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 77
Kayıt: 21 Şub 2008, 19:47

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen mehmet1978 »

halle iedereen
ik ben mehmet ik kom uit adana, Ik ben bijna ander half jaar in het Nederland maar ik ben hier ook twee keer op vakantie geweest, Ik wil graag mijn Nederlands verbeteren ik zit op school bijna twee maanden, Ik wil iets eerlijke zeggen dat ik niets van ROC geleerd heb iedereen praat hun eigen talen ik weet niet hoe jij zo Nederlands kan leren als jij altijd jou eigen taal probeer om te praten toch, Ik werk 5 dagen per week en ik moet 3 dagen naar school ik probeer altijd met iedereen op mijn werk Nederlands praten zo kan ik beter Nederlands leren, Ik maak heel veel fouten maar ik leer van mijn fouten. Ik was zo erg bang om fout te maken. maar ik doe het niet meer. ik moet nu op mijn examen wachten ik ben erg bezig met alles.
grooetjes aan iedreen
mehmet :geek:

helin
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 305
Kayıt: 31 Oca 2008, 21:13
Turkiye_Sehir: Ankara
Yabanci_Ulke: Den Haag

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen helin »


YOZGATLI2915
Beginner
Beginner
Mesajlar: 1
Kayıt: 10 Ara 2009, 15:21
Turkiye_Sehir: yozgat
Yabanci_Ulke: rotterdam

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen YOZGATLI2915 »

hallooooo allemal.hoe gaat het met jullie.ik ben ilkay ik ben 29 jaar oud.ik woon in rotterdam .ongeveer 3.5 jaar leef ik in nederlan.ik wil snel nederlans leren maar ik heb geen tijd en ik heb een dochter.ik ga alleen 1 jaar school.ik weet het mijn gramatika en zin heel veel slecht ,maar ik wil proberen.ik ben lerares in mijn land,maar hier niet.ik wil opleidin doen over lerares.wat moet ik doen echt ik weet het niet.als jullie weten alstublieft kunnen mij helpen.ik heb een informatie nodig.ik wacht snel antword.eminim okurken cok guleceksiniz ama yinede yazmak istedim denemek istedim yanlislarimi duzeltirseniz sevinirim.doei doei

Hallo allemaal,
hoe gaat het met jullie.
ik ben Ilkay en ben 29 jaar oud.
ik woon in Rotterdam. sinds bijna 3,5 jaar woon ik in Nederland. ik wil graag heel snel Nederlands leren. maar daar heb ik niet echt tijd voor. ik heb een dochter. ik ga sinds 1 jaar naar school.ik weet dat mijn grammatica en zinnen niet echt goed zijn maar toch wilde ik proberen. ik ben lerares in mijn eigen land maar hier niet. ik wil graag lerarenopleiding doen. maar ik weet echt niet wat ik moet doen. kunnen jullie mij helpen als jullie het weten? daarover heb ik veel informatie nodig.



NT 2 sinavini aldiktan sonra lerarenopleiding icin HBO yapabilirsin..! ama ilk is olarak NT2 sinavini almak lazim..!

kolay gele

serkan1978
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 43
Kayıt: 24 Kas 2007, 09:01
Turkiye_Sehir: adana
Yabanci_Ulke: hollanda-zaandam
İletişim:

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen serkan1978 »

hoi allemaal...
ik ben sinds 1,5 jaar in nederland.ik heb ook van inburgeringexamen geslagd.(ik ben ook geslaagd voor inburgeringsexamen) ik ga nu naar UvA voor staatsexamen pragramma 2,ik zit nu op module 5 en ik moet nog twee module halen.

yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

hoi allemaal,
ik ben er alweer.al lange tijd ben ik op deze side niet geweest.ik zie dat iedereen van dag tot dag nederlands zou kunnen leren spreken.er is niks dat het onmogelijk is.(olmaz diye bisey yok bedoel ik als ik verkeerd opgeschreven heb,verbeter het maar)maar goed..ik had eerder gezegd dat ik na examen 2 verder zou gaan met een opleiding.nu zit ik op school.k volg een administrateur opleiding in het mbo niveau 4.dat vind ik zowel leuk als moeilijk.maar wou ik toch proberen.

Cevapla

“NT 2 & Inburgeringsexamen Sinavlari ve Dil Okullari..!” sayfasına dön