zullen wij nederlands spreken hier?

NT2 sinavi ve Inburgeringsexamen icin Testler alistirmalar, Soru ornekleri ve Dil okullari ve Arkadaslarin Tecrubeleri

Moderatör: sansli

Forum kuralları
Lutfen Forumun Sagligi icin Copluge donmemesi icin kurallara uyalim.. Aksi taktirde yazilariniz silinecektir.
*Konuya uygun baslik seciniz. ( yardim, lutfen, acil gibi baslik kullanmayin. )
*Arama yapmadan konu acmayiniz. Yazinizi Uygun konu basligi altinda aciniz. ( sinav oncesi, duyuru, kendinizi tanitin, alim satim )
*Bir kisinin yazisina Tesekkur etmek istiyor iseniz. Yazi yerine tesekkur dugmesine tiklayin.
yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

ik woon ook in een dorp vlakbij eindhoven..ik ga naar school alleen 3 dagen per week en de rest zit ik thuis..ik werk niet maar denk ik wel..tot januari zit ik op school.na het examen I zou ik ook graag verder willen gaan voor het examen II..
ik heb nog niet mijn diploma is gewaardeerd..mijn diploma is hier als havo diploma..
helin je zei dat je staat examen II zou gaan proberen.heb je gehaald het examen I of direct wil je
staatexamen II doen zonder het examen I...

gokkusagı
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 214
Kayıt: 30 Kas 2007, 09:50
Turkiye_Sehir: Kayseri
Yabanci_Ulke: Hollanda-Eindhoven

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen gokkusagı »

Hallo allemaal,
Jullie spreken heel goed.ik wil ook mee doen maar ik ben bang om te schrijven.Mijn nederlands is helaas niet genoeg.Ik wil mijn nederlands verbeteren en als ik fout schrijf kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt.

helin
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 305
Kayıt: 31 Oca 2008, 21:13
Turkiye_Sehir: Ankara
Yabanci_Ulke: Den Haag

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen helin »

yakamoz, ik heb nog helemaal niks gedaan. eigelijk ben ik inburgeringverplicht. als ik staatsexamen haal, hoef ik niet inburgeringexamen doen. ik vind heel moeilijk maar ik wil eerst kijken: wat kan ik doen.
gokkusagı, jij hoef niet bang te zijn (söylene bak derler ya, kendim de korkuyorum halbuki :) )
vertel eens over jezelf, ga je naar school of werk je...

kokaco
Beginner
Beginner
Mesajlar: 1
Kayıt: 27 Kas 2007, 10:02

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen kokaco »

Gefeliciteerd allemaal!! jullie zijn goed bezig. :ugeek: Volgens mij , kan men zo manier heel makelijk de stome taal onder de knie halen. ik woon in nieuw vennep en gelukkig ik werk sinds ong. 2 jaren als tekenaar/werkvoorbreider in Aalsmeer. Daarom kan ik goed communitieren met mensen FACE to FACE 8-) maaaaaar als ik wil schrijven dan kan het fout gaan. (ik ben niet daar bang voor.. :))
Volgens mij het beste manier taal te leren meteen in springen dus NL TV kijken, radio luisteren, met mensen spreken overaal (je moet gewoon lange antwoord geven dus niet alleen JA of NEE)

veel succes allemaal
EN BLIJF OEFENEN..

gokkusagı
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 214
Kayıt: 30 Kas 2007, 09:50
Turkiye_Sehir: Kayseri
Yabanci_Ulke: Hollanda-Eindhoven

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen gokkusagı »

Ik woon in weert.Ik ben 3 jaren in Nederland.Ik ga naar school alleenvoor vier weken 2 dagen per week voor inburgeringexamen en andere dagen werk ik op onze kantoor.wij hebben eigen bedrijf over zorg en administratie.Ik ben ook bezig met theori examen dus ben ik heel druk.Hopelijk ga ik deze examen slagen en wij zijn blij omdat wij onze zoontje wachten.

yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

hoi allemaal!!welke taal prograam gebruik je op school?

marian
Beginner
Beginner
Mesajlar: 40
Kayıt: 03 Kas 2007, 15:55

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen marian »

Echt knap van jullie hoor!
Je moet inderdaad niet bang zijn om fouten te maken.
En een foutje maken is helemaal niet erg hoor.
Door fouten te maken leer je toch nietwaar?
Ik wil jullie graag helpen hoor.
Dus als je iets wil weten dan vraag het maar aan mij.

Groetjes van Marian.

yakamoz
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 50
Kayıt: 29 Eki 2007, 16:02
Turkiye_Sehir: izmir
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen yakamoz »

hallo marian..welkom tussen ons..
vertel maar van jezelf aan ons.
wie ben jij?hoelang ben je in nederland? of zoiets..

marian
Beginner
Beginner
Mesajlar: 40
Kayıt: 03 Kas 2007, 15:55

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen marian »

Nou dank je wel hoor Yakamoz...
ik ben dus Marian,maar ik leer geen Nederlands ....ik ben namelijk zelf een Nederlander :D .
Ik leer dus de Turkse taal.....althans dat probeer ik ;).
Dus mocht je vragen hebben over de Nederlandse taal,dan zouden jullie het altijd aan mij kunnen vragen.
Misschien dat ik jullie dan kan helpen.

Groetjes Marian

nil
Mezun-BE
Mezun-BE
Mesajlar: 105
Kayıt: 09 Kas 2007, 10:07

Re: zullen wij nederlands spreken hier?

Mesaj gönderen nil »

Hallo.
Ik heet nil.Ik ben van Istanboel gekomen en ik woon ander half jaar in Belgie.Ik ben vorige jaar 4 manden op school geweest en nu ga ik elke zaterdag naar school.Ik werkte 11 maanden bij fabriek maar nu ben ik 5 maanden zwanger daroom moet ik thuis blijven.Groetjes.
iyi seyler onu en az beklediginde olur.

Cevapla

“NT 2 & Inburgeringsexamen Sinavlari ve Dil Okullari..!” sayfasına dön