SEO Meta tag yazımı

Bilgisayar dunyasinda gelismeler...Yazilimlar. Donanimlar..Isinize yarayacak programlar

Moderatörler: sansli, xmultecix

NT1 ilovehuni88
NT1 offline

 
Mesajlar: 137
Kayıt: 25 Kas 2015, 15:08
Turkiye_Sehir: İstanbul
Yabanci_Ulke: Hollanda-Amsterdam

SEO Meta tag yazımı

Mesajgönderen ilovehuni88 » 01 Haz 2016, 06:29

SEO Ingilizce karşılığı olan Search Engine Optimization veya Search Engine Optimizer kelimesinin karşılığıdır. Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu anlamına gelir. Site yada sayfanız için yaptığınız her türlü optimizasyon işlemin genel adıda denile bilir. Site veya sayfalarınızın Arama Motorları tarafından daha kolay bulunup indekslenmesı ve Arama Sonuç Sayfalarında (SERP) üst sıralarda çıkmasını sağlamak amacıyla site veya sayfalarınıza uygulanan işlemlerdir.Sitenizin içeriği ne kadar iyi olursa olsun, insanlara bunu tanıtamadıktan sonra yapılan tüm emekler, boşa gitmektedir. Sitenizi insanlara tanıtmanın en kolay yolu arama motorlarıdır.Arama motorlarındada hak ettiğiniz doğru yeri alabilmek için, Search Engine Optimization kurallarını bilmek ve SEO danışmanlığı almak gerekir.

</title> Açıklaması: title : Sayfanın ana konusu yada temel açıklaması. Arama motorları için en önemli meta <title> etiketidir. 80 karekteri geçmemesi gerekmektedir.80 karekterden sonrası ignore edilir.

<meta name=”description” content=”meta degiskenleri”> Açıklaması: description : Sayfanın tanımı .200 karekteri geçmemesi gerekmetedir.

<meta name=”keywords” content=”seo optimization, seo tool, search engine optimization, meta tag optimization services”> keywords : Arama motorları için sayfa içeriğini tanımlayacak sözcükler.Kelimeler arasında mutlaka virgül olması gerekmekte ve 20 kelimeyi geçmemesi gerekmektedir.Çok fazla kelime eklerseniz sitenizi spam yapıyor diye arama motorları aşağı sıralara çeker. Aynı kelimeyi defalarca tekrar etmekte spam sayılmaktadır. “program program program ” gibi yazmak yerine “program, programlar, program download, pırogram, pırogıram, pirogram” şeklinde yazım yanlışlarını yapacak kişileride düşünüp , bu kişilerinde sitenizi bulmasını sağlayıcı kelimeleri yazmak fayda getirmektedir. insanların %15 kadarlık bir kısmı yazım yanlışı yapıp arama yaptığı, arama motorları tarafından açıklanmıştır. Diyelimki online şemsiye satışı yapan bir sitesiniz.Keyword kısmına şemsiye ile ilişkili kelimelerin yanına mutlaka “şemşiye” kelimesinide eklemek gerekmektedir. Her 100 kişiden 15 kişisi şemşiye yazacaktır. Bu kişileride elinizden kaçırmamak için yada rakip sitelere kaptırmamak için mutlaka yazılmalıdır.

<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=windows-1254″> Açıklaması: charset=windows-1254 : tarayıcı Windows’ta Türkçe karakter seti kullanır.
<meta http-equiv=”content-type” content=”text/html; charset=iso-8859-9″> Açıklaması: charset=iso-8859-9 : tarayıcı Windows dışı uygulamalarda Türkçe karakter seti kullanır.
<meta http-equiv=”refresh” content=”10; URL=dosya.html”> Açıklaması: ismi belirtilen dosya 10 saniye sonra otomatik olarak yüklensin
<meta name=”abstract” Açıklaması: abstract : Arama motorları için sayfa içeriğini tanıtan tek bir cümle (description yerine tercih ediliyor)
<meta name=”author” content=”Eren Genç”> author : sayfayı hazırlayan kişi yada kurum
<meta name=”classification” content=”Internet Marketing”> classification : Sayfanın kategorisi en fazla 2 kelime içermesi önerilir.(Politics, Finance, Business, web hosting gibi)
<meta name=”copyright” content= “19 Ekim 2012 nasılyapılır.net”> copyright : programın yayın hakkının sahibi
<meta name=”distribution” content=”Global / Local”> distribution : Sayfa içeriği kime hitap ediyor (Yerel, Genel)
<meta name=”content-language” content=”tr”> language : Sayfada kullanılan dil
<meta name=”rating” content=”General / Mature / Adult”> rating : Sayfa içeriği kime yönelik.Eger herkese yönelikse “All” yapılmalıdır.
<meta name=”resource-type” content=”document”> resource-type : Sayfa içeriğinin tipi (doküman)
<meta name=”robots” content=”index, follow”> robots : Robotun nasıl çalışacağını belirtir index / noindex : sayfayı arşive alır / almaz follow / nofollow : sayfaya bağlı diğer sayfaları da tarayıp endeksler / endekslemez imageindex / noimageindex : resimleri endeksle / endeksleme imageclick / noimageclick : resim linklerinin endeksle / endeksleme archive / noarchive : sayfayı arşivine al / alma (Google için özel) all : sayfanın her şeyi arşive alınır
<meta name=”revisit-after” content=”7 days”> revisit-after : Robot sayfayı 7 gün sonra tekrar ziyaret eder.
<meta http-equiv=”cache-control” content=”no-cache”> cache-control: sayfa arama motoru optimizasyonu tarafından arşivlenmez.
<meta http-equiv=”expires” content=”14 feb 2006″> <meta http-equiv=”expires” content=”0″> duyurduğunuz aktivitenin tarihini belirtir. Tarihe yaklaştıkça arama motorları sayfanızı daha üst sıralarda listeler. Tarih geçtiğinde artık bu sayfa listelenmez.Sitenizin özel birgün için bölümü varsa örnegin 14 şubat bu kodu kullanmanız fayda sağlar
<meta http-equiv=”pragma” content=”no-cache”> sayfa cache’e atılmaz, her tazelendiğinde kaynağından yeniden okunur.
<meta http-equiv=”reply-to” content=info@nasılyapılır.net> sayfayla ilgili e-postaların gönderileceği adresi belirtir.
<meta http-equiv=”window-target” content=”_top”> sayfanın bir frame içinde açılmasını engeller.

“Bilgisayar ( Hardware, Software )” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir

cron