Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Hollandadaki Uyum Sinavi Nedir,Alistirma Sorulari, Sinava Giren Arkadaslarimizin Tecrubeleri.!

Moderatör: sansli

Cevapla
nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Mesaj gönderen nederlands »

Bu sorularida netten buldum,, arkadaslar daha once sinava girmis olanlar bu sorularla karsilastinizmi???


1: Mo heeft een grote boom, hij haakt de takken af. Mo belt de gemeente om te vragen wat hij met die takken moet doen. De medewerker zegt tegen hem dat klein afval hoort bij GFT. welke reactie van Mo is goed:
A.Mo zegt "Dank u wel"
B.Mo zegt "sorry kunt u dat nog een keer herhalen"
C.Mo zegt "dus grote afval hoort bij GFT"

2: Mo heeft een grote boom, hij haakt die boom af. Mo belt de gemeente om te vragen wat hij moet doen. De medewerker zegt tegen hem dat grote afval hoort bij het grove vuil. welke reactie van Mo is goed:
A.Mo zegt "sorry kunt u dat nog een keer herhalen"
B.Mo zegt niks
C.Mo zegt "dat wilde ik weten"

3: Er is ingebroken bij het huis van Ali en Sara. ze gaan naar de politiebureau om aangifte te doen. De agent vraagt "wat is er gestolen". Wat moeten Ali en Sara tegen hem zeggen:
A.TV en bankpasjes
B.er is niks gestolen
C.het is s'avonds gebeurt

4: Er is ingebroken bij het huis van Ali en Sara. ze gaan naar de politiebureau om aangifte te doen. De agent vraagt "wanneer is er ingebroken". Wat moeten Ali en Sara tegen hem zeggen:
A.vanavond
B.morgenochtend
C.gisterenmiddag

5: Ali en Sara krijgen een folder over diefstal van bankpas en creditcards, welke nummer moet Ali bellen om zijn postbank pasje te laten blokkeren:
A.(je ziet een foto met postbanknummer op)
B.(je ziet een foto met rabobank nummer op)
C.(je ziet een foto met politienummer op)

6: Linda geeft een feestje, ze gaat dat aan haar buren doorgeven. Haar buurman vraagt tot hoelaat duurt het feestje. wat moet Linda zeggen:
A.tot 12 uur s'nachts
B.het begint om 4 uur s'middags
C.het feestje is morgen

7: Linda geeft een feestje, ze gaat dat aan haar buren doorgeven. Haar buurman vraagt haar "waarom geef je een feestje". wat moet Linda zeggen:
A.het begint om 4 uur s'middags
B.omdat ik jarig ben
C.het feestje is morgen

8: Peter en Ana gaan binnenkort trouwen, ze gaan een feestje geven. Peter geeft dat aan zijn buurman Jan door. Jan vraagt "wanneer is het feestje". wat moet Peter zeggen:
A.het duurt tot 12 uur s'nachts
B.we gaan trouwen
C.het feestje is morgen middag

9: Jan kan niet slapen omdat Peter en Ana te veel lawaai maken. Jan gaat naar Peter om te klagen. wat zegt Peter tegen hem:
A.sorry, we gaan geen lawaai meer maken
B.waarom maak je lawaai
C.we maken geen lawaai

10:Ali wil de huur automatisch laten betalen. hij gaat naar de bank om de machtiging te ondertekenen. De medewerkster vraagt naar wie moet het geld betaald worden. wat moet Ali zeggen:
A.aan mij
B.aan de huurbaas
C.aan de bank

11:Ali wil de huur automatisch laten betalen. hij gaat naar de bank om de machtiging te ondertekenen. De medewerkster vraagt op welke dag moet de bedrag wordt betaalt. wat zegt Ali:
A.op de 27de van elke maand
B.de geld moet automatisch betaald worden
C.vanmiddag

12:Ali en Sara willen geld automatisch elke 3 maanden naar marokko sturen. de medewerkster van de bank vraagt om legitimatiebewijs. wat moeten Ali en Sara geven:
A.bankpas
B.paspoort
C.pasfoto

13:Ali en Sara willen geld automatisch elke 3 maanden naar marokko sturen. de medewerkster van de bank vraagt "u wilt dit geld elke kwartaal sturen". wat betekent kwartaal:
A.3 maanden
B.6 maanden
C.12 maanden

14:Sara volgt een computer cursus, de lerares vraagt of iemand vragen heeft. Sara weet niet hoe ze met een computer moet werken, wat moet ze doen:
A.Zij vraagt aan een collega
B.Zij doet niks
C.Zij steekt haar hand op

15:Sara volgt een computer cursus, voordat de les gaat beginnen zegt de lerares dat de cursisten boeken krijgen, maar ze moeten zelf een map kopen. wat is een map:
A.(Je kiest een foto van een map)
B.(Je kiest een foto van een boek)
c.(Je kiest een foto van geld)

16:Ali wil de heg knippen, hij wil ook die van zijn buurman knippen. hij gaat naar zijn buurman. wat moet Ali zeggen?
A.buurman mag ik de heg knippen
B.buurman ik ga de heg knippen
C.buurman wil jij de heb knippen

17:Ali mag de heg van zijn buurman knippen. de buurman zegt dat hij naar werk moet maar geeft Ali de sleutels van zijn huis, wat moet Ali zeggen?
A.buurman ik ga de heg knippen
B.buurman hoe gaat het met je
C.bedankt buurman

18:Sara gaat naar de bank om een formulier in te vullen. zij heeft de formulier ingevuld, de medewerkster vraagt Sara om haar handtekening onderin te zetten. Sara krijgt ook een kopie van de formulier. wat moet Sara doen:
A.Sara vult haar gegevens op de formulier
B.Sara ondertekent het kopie
C.Sara ondertekent he formulier

19:De tas van Sara is gestolen. ze gaat naar de politiebureau om aangifte te doen. De agent vraagt "wat is de kleur van uw tas". Wat moet Sara zeggen:
A.mijn tas is groot
B.mijn tas is rood
C.er zat geld in mijn tas


En hier zijn 12 willekeurige vragen van het profiel werk A2:

1: Mo heeft hulp nodig, hij gaat naar zijn collega om hulp te vragen. wat moet Mo zeggen:
A.kun je me helpen
B.kun je me dat nog een keer herhalen
C.hoe gaat het met je

2: de collega van Mo vraagt hem om geld uit de kassa te halen, wat moet Mo zeggen:
A.wat ga je doen
B.wat gaan we doen
C.ok, dat ga ik doen

3: Mo praat met zijn collega, iemand moet de computer bouwen en de bon invullen, de collega van Mo zegt dat hij de computer gaat bouwen. wat gaat de collega van Mo doen:
A.Hij gaat de bon invullen
B.Hij gaat de computer bouwen
C.Hij gaat niks doen

4: Mo schrijft een brief aan zijn collega, op het brief staat dat hij vanochtend de bon heeft ingevuld en dat hij vanmiddag gaat bellen. wat moet Mo nog doen?
A.Hij moet een brief schrijven
B.Hij moet de bon invullen
C.Hij moet bellen

5: Sara krijgt een gesprek op het werk met haar baas. haar baas vraagt hoe het met haar gaat. wat moet sara zeggen:
A.prima maar de taken zijn soms zwaar
B.goedemorgen
C.waarom krijg ik deze gesprek

6: Sara krijgt een gesprek op het werk met haar baas. haar baas vraagt of ze de bewoners van het bejaardenhuis al heeft geholpen. wat moet sara zeggen:
A.ja dat heb ik vanochtend gedaan
B.ja dat heb ik vanavond gedaan
C.Sara zegt niks

7: Sara bekijkt 3 vacatures, zij wil alleen 20 uur per week werken, welke vacature past bij haar:
A.in vacature1 staat 10 uur per week
B.in vacature2 staat onregelmatig tijden
C.in vacature3 staat 18 uur per week

8: Sara vult een formulier in, in het formulier staat dat ze elke 3 maanden een bedrag moet overmaken. welke onderdeel van het formulier moet ze aankruisen:
A.onderdeel1 = maandelijks
B.onderdeel2 = kwartaal
C.onderdeel3 = jaarlijks

9: Sara belt naar werk om te praten met meneer Boosman. de secretaresse praat eerst met haar, wat moet de secretaresse zeggen?
A.wilt uw hem terugbellen
B.hoelaat is het
C.we hebben het vandaag druk

10:een collega van Sara is een rooster aan het ophangen, Sara had haar een notitie geschreven. wat had Sara geschreven?
A.ga je vandaag schoonmaken
B.wil jij de rooster gaan ophangen
C.neem jij de telefoon op

11:Sara schrijft een brief aan haar collega, met wat moet het brief worden beëindigd?
A.Goedendag
B.Geachte
C.succes en veel plezier

12:Henk is ontslagen. Hij gaat na twee maanden naar het cwi, hij krijgt daar in afspraak op 2 juni. wat is goed:
A.Hij gaat naar de afpsraak op 2 juni
B.Hij moest in april gaan
C.Hij gaat in juli

Lezen, luisteren, schrijven (indirect) en spreken/gespreksvaardigheden (indirect) worden in de tweede deel van het EPE getoetst. De vragen zijn dus makkelijk (beetje stom eigenlijk), toch zijn er veel kandidaten die moeite hebben met dit onderdeel van het EPE. Je moet gewoon logische denken om de vragen goed te kunnen beantwoorden.

sima
Beginner
Beginner
Mesajlar: 54
Kayıt: 24 Eki 2009, 15:15
Turkiye_Sehir: karabuk
Yabanci_Ulke: hollanda-deventer

Re: Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Mesaj gönderen sima »

ben karsilastim bi kac tanesiyle.Hangi steden buldun merak ettim
?nederlands

nederlands
Mezun-NL
Mezun-NL
Mesajlar: 358
Kayıt: 12 Kas 2010, 10:29
Turkiye_Sehir: istanbul karaman
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Mesaj gönderen nederlands »

Google dan arama yaptigimda ilk sayfada cikmisti fakat gene ayni aramayi yapiyorum cikmiyor,, neyse isimize yarar en azindan,, bunu bence icerdeki bir casus yazmis olmali, isinden cikmis filan ,, ama sorular 2009 da yazilmisti sorulari devamli degistirdiklerini dusunursek ,,, belki aralarinda bir iki cikabilir. CIKMASADA bence calisma acisindan cok yararli,

sima
Beginner
Beginner
Mesajlar: 54
Kayıt: 24 Eki 2009, 15:15
Turkiye_Sehir: karabuk
Yabanci_Ulke: hollanda-deventer

Re: Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Mesaj gönderen sima »

kesinlikldogru ;)

alles38
Beginner
Beginner
Mesajlar: 53
Kayıt: 07 Kas 2011, 17:57
Turkiye_Sehir: kayseri
Yabanci_Ulke: hollanda

Re: Elektronisch Praktijkexamen (EPE) sorulari

Mesaj gönderen alles38 »

arkadaslar yenı sorular beklıyorum 26 ocakta werk sınavım var Epe. bıtsın bu sınav cılesı .daha b1 e hazırlanacagım.

Cevapla

“Inburgeringsexamen” sayfasına dön