Hollandali olmak zorlasiyor
Moderatör: sansli
- justitie
- Beginner
- Turkiye_Sehir: Amsterdam
- Yabanci_Ulke: Amsterdam
Hollandali olmak zorlasiyor
Sartlar soyle
En az asgari ucretli bir isi olacak
2 yil meslek okulu sarti yada 2 yil calismis olmasi
Evli olmayanlar icin 5 yil Hollanda da oturma kosulu
Dil sarti.
Scherpere eisen aan Nederlanderschap DEN HAAG - Buitenlanders die Nederlander willen worden, moeten als het aan minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken ligt straks minstens het minimumloon verdienen. Ze moeten ook aantonen dat ze een tweejarige beroepsopleiding of twee jaar werkervaring hebben, aldus een woordvoerster van de bewindsman. Hij wil op den duur een wetsvoorstel maken.
Minister Donner. De aankomende Nederlanders moeten ook vijf jaar de tijd hebben genomen om te integreren in de maatschappij. Ongehuwd samenwonenden moeten voortaan ook aan deze termijn voldoen. Tot nu toe geldt voor hen een termijn van drie jaar. Voor vreemdelingen die gehuwd zijn blijft het dankzij het Europees Verdrag drie jaar.
Een taaltoets maakt ook deel uit van het naturalisatieproces.
En az asgari ucretli bir isi olacak
2 yil meslek okulu sarti yada 2 yil calismis olmasi
Evli olmayanlar icin 5 yil Hollanda da oturma kosulu
Dil sarti.
Scherpere eisen aan Nederlanderschap DEN HAAG - Buitenlanders die Nederlander willen worden, moeten als het aan minister Piet Hein Donner van Binnenlandse Zaken ligt straks minstens het minimumloon verdienen. Ze moeten ook aantonen dat ze een tweejarige beroepsopleiding of twee jaar werkervaring hebben, aldus een woordvoerster van de bewindsman. Hij wil op den duur een wetsvoorstel maken.
Minister Donner. De aankomende Nederlanders moeten ook vijf jaar de tijd hebben genomen om te integreren in de maatschappij. Ongehuwd samenwonenden moeten voortaan ook aan deze termijn voldoen. Tot nu toe geldt voor hen een termijn van drie jaar. Voor vreemdelingen die gehuwd zijn blijft het dankzij het Europees Verdrag drie jaar.
Een taaltoets maakt ook deel uit van het naturalisatieproces.
Student Rechtsgeleerdheid.
Hukuk Fakultesi Ogrencisi.
Mvv vize basvulari ve takip islemleriniz uzman bir sekilde yapilir.Her turlu sorunlariniz icin ozelden yazabilirsiniz. ( Vize , Vergi , Odenek vs vs )
Mvv vize basvulari ve takip islemleriniz uzman bir sekilde yapilir.Her turlu sorunlariniz icin ozelden yazabilirsiniz. ( Vize , Vergi , Odenek vs vs )
-
- Mezun-NL
- Turkiye_Sehir: istanbul karaman
- Yabanci_Ulke: hollanda
Re: Hollandali olmak zorlasiyor
Bu kanun olarak yasalastimi arkadasim???
- sansli
- Ogretmen
- Turkiye_Sehir: turkiye
- Yabanci_Ulke: hollanda-den haag
walla bende okudum ama soktan sormayi yazmayi unutmusum bende bakindim saga sola siteleere ne zaman yasalasacakmis acaba yada yasalastimi acaba ??
hollandadayim(2008-5)
ehliyetimi aldim(2008-12)
5yillik oturumumu aldim(2009-03)
ik had mijn inburgeringsdiploma gekregen(2009-12)
ik begin met niveauverhoging cursus...
Ik werk vrijwilligster als fietsdocent
Mbo opleiding Helpende zorg en welzijn 2011-09
- justitie
- Beginner
Tasari su an mecliste ama yasalasmasi an meselesi belki su an ben yazarken yasalasmis olabilir
-
- Mezun-NL
- Turkiye_Sehir: Ankara
- Yabanci_Ulke: Breda-Hollanda
ARkadaslar benim esim hollandali ben 5 sene sonra mi hollanda vatandasi olabiliyorum?
-
- Mezun-NL
Print Sluiten Reageer op dit artikel
Naturalisatie opnieuw moeilijker
29-03-2011
Nederlander worden kan alleen nog maar als men een bepaald opleidingsniveau heeft bereikt, men (dan wel de partner) het minimumloon verdient en een arbeidscontract heeft van tenminste een jaar. Wie een bijstandsuitkering heeft kan geen Nederlander meer worden. Als voldoende opleiding geldt de zogenoemde startkwalificatie (minimaal MBO II). Ook voldoet men aan de opleidingseis indien men binnen Nederland twee jaar een beroepsopleiding heeft gevolg of twee jaar heeft gewerkt.
Deze plannen staan in een wetsontwerp dat voor openbare consultatie is gepubliceerd. Niet alleen wordt het moeilijker om via naturalisatie Nederlander te worden, ook het optierecht wordt aangescherpt. Dat treft vooral degenen die vijftien jaar in Nederland hebben gewoond en drie jaar getrouwd zijn met een Nederlander. Zij moeten een inburgeringsexamen hebben afgelegd en afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit definitief onbereikbaar.
Tenslotte zal het Nederlanderschap verloren gaan voor degenen die een andere nationaliteit aannemen.
De wetwijzigingen worden in de Memorie van Toelichting verdedigd met het argument dat integratie, participatie en werken erg belangrijk zijn. Door hogere eisen te stellen aan mensen die Nederlander willen worden hoopt de regering mensen te stimuleren om zich in te zetten voor participatie en integratie. Deze redenering is een merkwaardige omkering van zaken. Algemeen bekend is immers dat het voor velen zo goed als onmogelijk geworden is om Nederlander te worden en dat het zonder de Nederlandse nationaliteit moeilijker is om te werken en te participeren. Oud minister Hirsch Ballin noemde dit op het CDA congres over het regeerakkoord: niet de problemen aanpakken, maar de mensen.
In het regeerakkoord staat dat het kabinet internationale verdragen zal respecten. Artikel 6 van het Europees Verdrag inzake nationaliteit verplicht de lidstaten om het verkrijgen van hun nationaliteit te vergemakkelijken. Met dit wetsontwerp wordt de Nederlandse nationaliteit voor bepaalde groepen .
Naturalisatie opnieuw moeilijker
29-03-2011
Nederlander worden kan alleen nog maar als men een bepaald opleidingsniveau heeft bereikt, men (dan wel de partner) het minimumloon verdient en een arbeidscontract heeft van tenminste een jaar. Wie een bijstandsuitkering heeft kan geen Nederlander meer worden. Als voldoende opleiding geldt de zogenoemde startkwalificatie (minimaal MBO II). Ook voldoet men aan de opleidingseis indien men binnen Nederland twee jaar een beroepsopleiding heeft gevolg of twee jaar heeft gewerkt.
Deze plannen staan in een wetsontwerp dat voor openbare consultatie is gepubliceerd. Niet alleen wordt het moeilijker om via naturalisatie Nederlander te worden, ook het optierecht wordt aangescherpt. Dat treft vooral degenen die vijftien jaar in Nederland hebben gewoond en drie jaar getrouwd zijn met een Nederlander. Zij moeten een inburgeringsexamen hebben afgelegd en afstand doen van de oorspronkelijke nationaliteit definitief onbereikbaar.
Tenslotte zal het Nederlanderschap verloren gaan voor degenen die een andere nationaliteit aannemen.
De wetwijzigingen worden in de Memorie van Toelichting verdedigd met het argument dat integratie, participatie en werken erg belangrijk zijn. Door hogere eisen te stellen aan mensen die Nederlander willen worden hoopt de regering mensen te stimuleren om zich in te zetten voor participatie en integratie. Deze redenering is een merkwaardige omkering van zaken. Algemeen bekend is immers dat het voor velen zo goed als onmogelijk geworden is om Nederlander te worden en dat het zonder de Nederlandse nationaliteit moeilijker is om te werken en te participeren. Oud minister Hirsch Ballin noemde dit op het CDA congres over het regeerakkoord: niet de problemen aanpakken, maar de mensen.
In het regeerakkoord staat dat het kabinet internationale verdragen zal respecten. Artikel 6 van het Europees Verdrag inzake nationaliteit verplicht de lidstaten om het verkrijgen van hun nationaliteit te vergemakkelijken. Met dit wetsontwerp wordt de Nederlandse nationaliteit voor bepaalde groepen .
- sansli
- Ogretmen
arkdslar bu habeerin ad gazetesinde ki yada herangi biyerdeki hollandaca haberinin linkini gonderebilirmisiniz acilen...zamanim kisitli bulamadimda...
hollandadayim(2008-5)
- justitie
- Beginner
sansli yazdı:arkdslar bu habeerin ad gazetesinde ki yada herangi biyerdeki hollandaca haberinin linkini gonderebilirmisiniz acilen...zamanim kisitli bulamadimda...
Devletin kendi sitesi buyrun.
http://www.rijksoverheid.nl/ministeries ... iteit.html
Su an bu kanun yasalasti arkadaslar haberiniz olsun.
-
- Mezun-NL
Sansli arkadasim site burda, http://www.iot.nl/index.php sartlarim uyuyor sadece burada hic calismadim bakalim ne olucak.
- sansli
- Ogretmen
justitie ve nederlands arkdslarim cok tesekkur ederim hemen ilgilendiginiz icin...ben kara kara dusunuyorum 1.5 ay sonra 3 senem doluyo suan basvursam ne olur acaba diye ama kanun yasalasmis demissin justitie arkdsm,,,su halde nasil olucak ne olucak bilmiyorum...hollandada hic calismadim sadece 2 ay gonullu olarak portfolio hazirlamak icin calismistim okadar,,,bildiginiz uzre henuz mbo ya baslayamadimki bitirmis olayim...hic bisekilde sartlar uyusmuyo yani nasil olacak ne olacak hic bilmiyorum...
hollandadayim(2008-5)